Intr-un articol anterior, discutam despre provocarile pe care tehnologia le aduce pentru dezvoltarea optima a copiilor, precum si mentionam trei strategii care pot ajuta la restabilirea echilibrului.

In articolul prezent, continuam sa discutam despre acest subiect, insa aducem un plus de informatie si strategie prin prezentarea beneficiilor pe care le au activitatile de soroban & aritmetica mentala pentru dezvoltarea armonioasa a copiilor.

Inainte de toate, o scurta recapitulare a celor trei strategii prezentate anterior:

  1. Comunicarea deschisa si limitele ferme: crearea unui spatiu deschis ascultarii si negocierii, axat pe intelegere si responsabilizare, alaturi de stabilirea unor repere ferme de utilizare a tehnologiei.
  2. Incurajarea creativitatii si stimularea gandirii critice: asigurarea contextului si a stimulilor activi si interactivi prin care copilul se poate dezvolta atat cognitiv, cat si socio-emotional.
  3. Modelarea prin exemplul personal: noi ii putem oferi copilului cel mai bun model de conduita responsabila in ceea ce priveste relatia cu tehnologia prezenta in vietile noastre.

Pentru fiecare dintre aceste trei strategii, sorobanul si aritmetica mentala ofera avantaje net superioare oricarei aplicatii tehnologice. Mai mult decat atat, avand parte de mentorul potrivit, activitatea pune in umbra orice device sau resursa digitala – iar acest lucru se intampla pentru ca ofera ceva ce mediul online (generic spus) prea putin poate oferi:

Un spatiu viu, dinamic, real si uman de conectare, invatare si dezvoltare.

Astfel, iata care sunt cele trei avantaje pe care sorobanul si artimetica mentala le aduc:

  1. Activitatile de soroban si aritmetica mentala ofera o combinatie unica de experiente de invatare care sunt complementare interactiunilor digitale ale unui copil. Aceste activitati nu doar ca stimuleaza dezvoltarea cognitiva, ci si promoveaza o abordare parctica (hands-on) a matematicii.

Prin incorporarea acestor practici in rutina unui copil, parintii asigura un echilibru sanatos intre timpul petrecut in fata ecranului si invatarea practica, tactila.

  1. Activitatile de soroban si aritmetica mentala exceleaza in cultivarea creativitatii si a gandirii critice prin arta numerica. Aceste metode incurajeaza copiii sa abordeze conceptele matematice in moduri inovative, facilitandu-le abilitatile de rezolvare de probleme si imbunatatind numeratia.

Prin integrarea acestor strategii in activitatea zilnica a copilului i se asigura o experienta de invatare cuprinzatoare care se extinde dincolo de sfera digitalului.

  1. Activitatile de soroban si aritmetica mentala sustin importanta activitatilor practice si necesitatea interactiunii. Aceste practici, atunci cand implica intregul nucleu familial (dar si familia extinsa) asigura o alternativa la timpul petrecut in fata ecranelor.

Mai mult decat atat, relatia dintre parinte si copil este hranita prin interactiune si timp de calitate petrecut impreuna, ceea ce contribuie atat la formarea personalitatii celui din urma, cat si la promovarea unui stil de viata echilibrat pentru ambii.

Nimeni nu spune ca a creste si a educa un copil este un lucru usor. Insa, cu strategiile, resursele si metodele corecte, nu trebuie sa fie mai complicat decat necesar. Indemnul nostru, asadar, este sa cautati pe cat de mult posibil echilibrul si sa prioritizati completarea prin activitati si modalitati si „de moda veche”.